Betalning


Våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms för alla beställningar. Vid bekräftad beställning godkänner du våra köpvillkor och samtycker att dina personuppgifter registreras i Barnens Hus kundregister, läs hur vi hanterar dina uppgifter i vår integritetspolicy.

Vid eventuella felaktigheter i exempelvis angivet pris, leveranstid eller lagerdifferens, förbehåller vi oss rätten att korrigera detta, gäller dock innan beställning lämnat vårt lager. När det gäller priserna på webbsidan så kan dessa endast ändras av omständigheter som Barnens Hus inte råder över, till exempel ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har du som kund rätt att utan kostnad häva köpet.


Vilka betalningssätt kan jag använda för att göra min beställning?

Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningslösning. Du erbjuds nedan alternativ:

  • Få först. Betala sen – Betalning mot faktura, betala inom 14 dagar, fakturaavgift 0 SEK.
  • Dela upp. Delbetalning, avgift tillkommer.
  • Betala direkt – Betala i kassan med MobiltBankID. Pengarna dras 1-2 dagar efter paketet skickats från vårt lager. Denna lösning kräver att du är kund hos Klarna.
  • Kortbetalning – Visa och Mastercard

Betala med faktura?

I samarbete med Klarna erbjuder vi Klarna Checkout.

Kredittiden för köp är 14 dagar från fakturadatum. Du kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. Fakturaavgift är 0 SEK.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 SEK tillkommer 29 SEK, och har du handlat för 60 SEK eller mer tillkommer 60 SEK i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.

När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna.

Vill du läsa mer om Klarna och deras tjänst, klicka här för att läsa om deras villkor.
Frågor kring din faktura? Kontakta Klarna på telefonnummer: 08-120 120 10.

Hur gör jag om jag vill delbetala?

När du har fått hem din faktura kan du, istället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor.

Jag har försökt betala med kort men betalningen godkändes inte, varför?

Om kortbetalningen misslyckas kan det bero på någon av följande saker:

  • Kortet är ej längre giltigt. Kontrollera att kortets giltighetsdatum inte har gått ut.
  • Kortets kreditgräns kan ha uppnåtts. Kontakta din bank för att försäkra dig om att    maxbeloppet för köp inte har uppnåtts.
  • Det kan hända att du angivit felaktiga uppgifter. Kontrollera att alla obligatoriska fält är ifyllda med de korrekta uppgifterna.

Är det säkert att använda mitt kreditkort på webbutiken?

Ja, uppgifterna överförs i SSL-krypterad form. För betalning med kreditkort och betalkort måste du ange CVV-koden (Card Verification Value), en kod som finns tryckt på ditt kort och som används som säkerhetsåtgärd vid elektroniska transaktioner.

Hur vet jag om jag genomförde beställningen på rätt sätt?

Har du fått en orderbekräftelse via e-post från oss har du gjort rätt. Om du inte har fått någon bekräftelse kontakta vår kundservice kundservice@barnenshus.se så dubbelcheckar vi att allt står rätt till.

Kan jag avbeställa min order?

Så länge din order ej lämnat vårt lager har du rätt att häva ditt köp. Önskas detta, kontakta kundservice på telefonnummer 036-777 99 66 snarast så gör vi allt för att hjälpa dig.

Hur kontrollerar ni min kreditstatus och adress?

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

När får jag återbetalning på en retur eller byte?

Du får dina pengar återbetalade 5 dagar från dagen då vår returavdelning mottagit och registrerat din retur.

Återbetalning gällande faktura, hur fungerar det?

Har du valt betalsätt faktura vid ditt köp och önskar att returnera din vara kan du gå in på ditt Klarna konto och frysa din faktura. På så sätt slipper du betala hela fakturan innan returen hanterats av oss på Barnens Hus. Klarna reglerar sedan din faktura till korrekt summa.

© 2018 Barnens Hus AB. Org: 556656-2350. Alla rättigheter reserverade.