Garantier & Service


Vad har ni för garanti på era produkter?

Vi på Barnens Hus erbjuder garanti på alla våra produkter, till skillnad från konsumentköplagen som har 6 månaders garanti, ger vi våra kunder minst 1 år. Tiden kan variera beroende på varumärke. Kom ihåg att du som kund har även 3 års reklamationsrätt i enlighet med konsumentköplagen.

Alla barnvagnar som är köpta hos oss och har ett pris över 5 000 SEK har du minst 2 års garanti på. Resterande produkter har du minst 1 år. De varumärken som har mer än 2 år är följande:

  • Stokke – 3 års garanti på barnvagnar, 7 års garanti på Stokke Tripptrapp (OBS gäller vid produktregistrering).
  • Bugaboo – 3 års garanti vid produktregistrering
  • Cybex – 2 års garanti bilbarnstol
  • Doona – 2 års garanti bilbarnstol
  • Besafe – 2 års garanti bilbarnstol
  • Maxi-Cosi – Livstidsgaranti ( 10 år)
  • Capidi – 5 års garanti

Vad täcker en garanti?

När det gäller produktgaranti täcker den endast ursprungliga fel, det innebär fel som fanns på produkten vid leverans (fabrikationsfel). Barnens Hus ska fastställa huruvida det är ett fabrikationsfel eller inte. Skulle så vara fallet får du som kund en fri reparation alternativt en ny produkt.

För att kunna nyttja garantirätten måste du kunna uppvisa faktura eller kvittens på produkten. Detta är den handling som gäller som garantibevis.

När gäller inte garantin?

Produktgarantin gäller inte då du som kund orsakat skadan själv eller när våra reparatörer inte kan hitta något fel på produkten. Garantin gäller heller inte vid handhavandefel, produkt som är inställd fel eller vid fel som uppstått när du som kund förändrat produktens funktion eller utseende på egen hand (t ex ombyggnation, uppgradering eller konfigurering).

Min barnvagn strular, kan ni hjälpa mig?

Givetvis, är det något som strular med din barnvagn, ta kontakt med oss direkt så hjälper vi dig. Vi kan barnvagnar och samarbetar med branschens bästa inom service och reperationer av barnvagnar. För att du ska känna dig trygg att köpa barnvagn hos oss erbjuder vi dig två års garanti på alla barnvagnar över 5 000 SEK.

När behöver jag serva min barnvagn?

Vårt råd är att serva en ny vagn inom 6 månader, innan garantin går ut. Därefter råder vi om att serva en gång varje år. Du bör regelbundet hålla din vagn ren. Torka av både vagnens chassi samt klädsel minst en gång i veckan för att din barnvagn ska hålla längre. Fördelen med att sköta om din vagn regelbundet är att den håller sig i fint skick, ökar säkerheten och om den ska säljas kan du få mer pengar för den än en helt oskött vagn.

Vad gör jag om jag behöver få tag i en reservdel?

Prata med vår kundservice, de hjälper dig på bästa sätt.

Jag har svårt att montera min produkt, hur går jag tillväga?

Ta kontakt med kundservice. Vi står alltid redo för att hjälpa dig som kund.

Kundservice@barnenshus.se

Kan jag ringa/maila er om jag är osäker på hur jag tar tar hand om min produkt?

Självklart, vi är här för att hjälpa dig i alla lägen!

Erbjuder ni förlossningsgaranti?

Vi erbjuder självklart förlossningsgaranti.

Det innebär att du kan lämna tillbaka dina köpa varor till oss om något under din graviditet eller under/efter förlossning inte skulle gå bra. Kontakta kundservice för mer information om hur du returnerar din vara. Vid händelse om förlossningsgaranti så betalar Barnens Hus fraktkostnaden.

Erbjuder ni prisgaranti?

Trygghet, service och pris är något som vi vill erbjuda alla kunder. Därför erbjuder vi självklart prisgaranti, vi sänker priset för dig om du hittar exakt samma produkt på en annan nätbutik till ordinarie pris. Vi erbjuder alltid prisgaranti på vårt ordinarie sortiment, tveka inte med att höra av dig om du skulle vilja nyttja detta.

OBS! Prisgarantin gäller inte retroaktivt. Prisgarantin gäller endast innan ett köp.

Hur använder jag prisgarantin?

Hittar du exakt samma produkt i en annan nätbutik men till ett lägre ordinarie pris mailar du oss innan du genomför ditt köp och vi hjälper dig med att korrigera priset. I mailet vill vi att du skickar med antingen en dirketlänk från den nätbutik du hittat samma produkt eller namnet på den fysiska butiken.

När gäller prisgarantin?

  • Produkten måste vara samma årsmodell, modell och färg samt finnas i lager för dirketleverans.
  • Garantin gäller nätbutiker som är registrerade i Sverige och sälj på svenska marknaden.
  • Prisgarantin gäller endast innan ett köp. Ej retroaktivt.
  • Priset måste vara inklusive all frakt och administrativa avgifter.
  • Gäller ej kampanj- eller reaprodukter.
  • Gäller ej produkter som säljs i konkursutförsäljning eller skyltningsexemplar.

När gäller prisgarantin?

  • Produkten måste vara samma årsmodell, modell och färg samt finnas i lager för dirketleverans.
  • Garantin gäller nätbutiker som är registrerade i Sverige och sälj på svenska marknaden.
  • Prisgarantin gäller endast innan ett köp. Ej retroaktivt.
  • Priset måste vara inklusive all frakt och administrativa avgifter.
  • Gäller ej kampanj- eller reaprodukter.
  • Gäller ej produkter som säljs i konkursutförsäljning eller skyltningsexemplar.
© 2018 Barnens Hus AB. Org: 556656-2350. Alla rättigheter reserverade.