Reklamation


Vid eventuell reklamation följer Barnens Hus konsumentskyddslagen vid hantering av ärende. Som konsument har du tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Om en produkt du köpt hos oss uppvisar en defekt har du rätt att reklamera den. Rätten gäller bl a tillverkningsfel, materialfel eller fel som uppkommit trots normalt användande.

Vi hanterar varje ärende individuellt, så kontakta kundservice så hjälper vi dig gärna.


Hur gör jag vid en reklamation?

Vid reklamationer eller skadad produkt ber vi dig att maila, ordernummer, namn och reklamationsorsak till kundservice@barnenshus.se. Vi kommer därefter återkomma till dig med vidare instruktioner. I vissa fall kan vi behöva bild på den skadade produkten.

Hur hanterar ni en reklamation?

All hantering av eventuella reklamationer görs individuellt. Därför är det viktigt att du som kund tar kontakt med oss så fort du upptäckt ett fel som tros falla inom ramen för en reklamation.

Vem står för returfrakten vid reklamation?

Barnens Hus står för returfrakten för godkända reklamationer.

Vad förhåller ni er till vid en reklamation?

Vid reklamationer följer Barnens Hus riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden. Mer information finns på www.arn.se och www.konsumentverket.se.

© 2018 Barnens Hus AB. Org: 556656-2350. Alla rättigheter reserverade.